Ik was 9 jaar en toen stond mijn besluit al vast, ik wilde trompet leren spelen. Omdat mijn ouders hier wat minder overtuigd van waren, moest ik eerst maar eens beginnen met het leren van noten op het cultureel centrum. Mijn oudere broer had zijn muzikale carrière op accordeon nogal abrupt beëindigd, dit werkte niet in mijn voordeel 

Goed…, 2 jaar heb ik noten geleerd bij het cultureel centrum voordat ik echt kon beginnen bij de (toenmalige) fanfare van Son en Breugel. Ik moest starten op bugel (slik), want zo ging dat vroeger bij een fanfare. Ik kreeg les van Harrie Scheutjes (destijds 1ste trompettist van de Philips Harmonie). Toen ik 13 was mocht ik naar het jeugdorkest en op mijn veertiende mocht ik naar de harmonie (Pro Honore Et Virtute). Ik ben een tijdje het jongste lid geweest weet ik nog wel. Ik heb slechts mijn A en B diploma behaald en daarna was ik wel klaar met het behalen van diploma’s. Dat kon toen kennelijk nog.

Ik was 16 toen ik begon bij de Bloaskaken en 17 jaar toen ik de leiding van deze carnavalskapel overnam. Bij de Bloaskaken ben ik begonnen met arrangeren en ik heb jarenlang gemiddeld één werkje per week geschreven. Al doende leert men. Met de Bloaskaken is ook mijn eerste aanraking geweest met het maken van Cd-opnames. Samen met Adrie van den Berk (Berk Music) hebben we een vijftal singles uitgebracht en 2 albums. Destijds waren blaaskapellen nog een belangrijke muzikale basis voor carnaval. We hadden landelijk succes met de singels. De hoogste notering in de landelijke MegaTop100 was de plek 51ste plek, met “Hela Holala”.

studiotrompettist

Ik ben op mijn 16de (1989) ook bij de Eigenheimermuzikanten begonnen en kort daarna ook bij de Big Band van Son. De Eigenheimer muzikanten zijn in ca. 1993 ter ziele gegaan. Maar rond 2003 wel weer opnieuw opgestart. Ik werd daar gevraagd als muzikaal leider. Al snel bleek dat onze collectieve muzikale liefde uitging naar de Tsjechische blaasmuziek, met als grote voorbeeld Vlado Kumpan. Om de Eigenheimermuzikanten zo snel mogelijk op een goed niveau te krijgen werden er veel opnames gemaakt van optredens en repetities, aanvankelijk op minidisc. Wat later kocht ik een Tascam 2488 waarmee ik 8 sporen tegelijk kon opnemen. In 2006 maakte ik met deze 2488 ons eerste album. Hierna zouden er nog zouden twee albums volgen. De Eigenheimermuzikanten kregen in korte tijd weer een goede reputatie. Het jaarlijks maken van een album was ongekend in de amateur blaaskapellen wereld. In 2005 ben ik ook begonnen bij de Drie Donken Blaaskapel in Den Dungen. Een prachtige Tsjechische blaaskapel met een rijke historie, die in 2015 haar 50-jarige bestaan vierde. Ook voor deze blaaskapel heb ik in 10 jaar tijd 3 albums opgenomen.

Rond mijn 25ste werd ik door Adrie van den Berk ook voor het eerst benaderd als sessiemuzikant in zijn Cd-producties. Ik heb mijn eerste echte sessiewerk bij Kees Tel gedaan, voor diverse singles van René Schuurmans. Doordat ik investeerde in eigen opnameapparatuur voor de Eigenheimermuzikanten ontstond ook de mogelijkheid van online sessiewerk bij mij thuis. Een heel handig opname-concept waarmee je voor studio’s door het hele land snel opnames kan maken zonder plan- en reiswerk. Ik speel momenteel bij de Philips Harmonie en ik doe zo nu en dan een leuk project. Ik heb ook regelmatig opnames van andere muziekgezelschappen gemaakt. Het is voor mij een geweldige leuke hobby, trompet spelen i.c.m. opnames maken.

Op 10 oktober 2016 heb ik de stap gezet om mijn hobby wat professioneler te maken en me zelf bij de KvK in te schrijven onder de naam: “The Trumpet Factory”